неделя, 22 ноември 2020 г.

Из “Менталното чекмедже с вълнения и размисли на един психейтър”


(Епистоларен монолог)

Психейтърът сяда на бюрото си и започва да пише. Докато пише, размишлява на глас и диктува на себе си. 

Скъпо ментално чекмедженце,

Първо искам да ти кажа, че се радвам се, че те има, но в същото време още съм обезпокоен от мисълта, че няма никакъв смисъл от теб. Днес гледах филма “Полет над кукувиче гнездо”. Много беше тъп. Не разбирам какво му харесват толкова. Аз такива откачалки гледам по цял ден, а някои от тях аз лично съм създал. Оказа се, че имало и книга със същото заглавие. Не съм я чувал. (пауза)

Последно четох едно изследване, според което психейтърите трябва да четат художествена литература. Аз обаче имам проблем с това, защото знам, че 99% от авторите са напълно луди, а единственият процент нормални са ми колеги. Аз намирам колегите си за доста скучни автори. (пауза) Повечето пишат за чашката или за стремеж към чашката. Е, един или двама бяха писали нещо за Кафка, тях ги прочетох с интерес.

Ех, скуката ме напряга, скъпо чекмедженце. Вече не намирам дори елементарно удоволствие в работата и в живота. Рядко ми се случва нещо интересно…

Онзи ден дойде при мен един разтревожен мъж, чиято съпруга буйствала, получавала кризи и искала да се самоубие. Казах му да я доведе при нас.

 

Жената уж тръгналa с него, но после като разбрала къде я води, започнала да буйства. Това беше сигурен признак за нас. Щом не иска да говори с психейтър, значи сама е разбрала, че е луда. Тези, които разбират, че са луди, но продължават да проявяват лудост, са най-страшни. Те са опасни за себе си и за околните. Веднага я обезвредихме, настанихме  и вече се възстановява. Процесът може да трае доста дълго – месеци, но аз съм обнадежден.

Така е по-добре за цялото семейство. Наскоро видях и мъжът й, който беше много щастлив с новата си кола и новата си приятелка. (пауза) 

Виждаш ли, скъпо чекмедженце, ние правим света по-добър.

Край

 

*Психейтър – Човек, чиято професия се състои в това да мрази човешката душа и да направи всичко по силите си да я отстрани от тялото на човека с всички възможни фармацевтични средства.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар